torsdag 7 december 2017

Veckans tema-foto

Sanna har startat ett roligt tema, ett nytt ord för varje vecka, som ska illustreras.
Denna vecka är temat LITEN.

Ett av mina käraste minne är nedanstående foto. Min mor håller ömt om sitt barnbarnsbarn. En liten Axel som var en vecka gammal. Det är många år sedan nu, Axel är tonåring, och mor lever inte längre. Men jag minns ögonblicket som om det var igår. Vissa stunder gömmer man i sitt hjärta, och jag ser i min mors ögon hur glad hon var för att få uppleva ännu ett barnbarnsbarn.

Skrivet av Karin just för Dig!


11 kommentarer:

Anki sa...

En helt underbar bild Karin!
Kram

Ingrid sa...

Vilket underbart foto! Att du gömmer det ögonblicket i ditt hjärta förstår jag mer än väl.
Kram, Ingrid

Kerstin Pettersson sa...

Vilken tur att du tog kortet för att alltid kunna titta på det och minnas.
Trevlig helg

BP sa...

En av de varmaste och finaste bilderna jag sett på länge. Så himla bra att du tog ett kort som minne. Å fotot kom ju verkligen väl till pass till temat här också!!!

Violen sa...

En bild som går rakt in i hjärtat! Vilket härligt minne du har kvar!

skogsnuvan sa...

Vilket underbart foto

Musikanta sa...

Underbart foto att ha som minne, både för dig och din son.
Ingrid

Åke sa...

Härlig bild för temat 🤗 Känsla ❤️

Byblixtra sa...

Så sant, vissa stunder minns man för alltid och har man då också en bild, så är det som om man är där igen.

Bosse Lidén sa...

Vissa minnen stannar kvar i hela livet. Förstår att denna fina bild ligger dig varmt om hjärtat. <3 Jag blir själv varmt berörd av den.

entomtastankar.com sa...

>#