fredag 3 november 2017

Boklotteri och enkät

Denna enkät hittade jag hos BP som hade laddat ner den hos Annette som har bloggen
Just nu - Just här. Enkäten kan du ladda ner, svara på, och samtidigt delta i ett boklotteri. Du behöver inte ha en blogg själv, utan svaren kan du lämna i Annettes kommentarsfält.
Här kommer mina svar på enkäten.

1 Vilken typ av bok läser du oftast?
Deckare
Skönlitterär roman
Annat (historiska romaner)

2 Bästa omfång på en bok?
447 sidor

3 Vilket bokformat föredrar du?
Inbunden

4 Litterärt no-no
Läsa under middagen

5 Ge exempel på böcker med snygga omslag!


6 Årstid då jag läser mest
Sommar

7 Drömyrke i bokbranchen
Försäljare (bokhandel)

8 Du letar efter en bra bok, vilket förlag kan du lita på har just den boken?
Vet ej. Lånar böcker på bibliotek

9 Är det någon typ av språk du har svårt för i böcker?
Slang/jargong

10 Vad får dig att följa en annan bloggare?
En salig blandning

11 Hur ofta ger du bort böcker i julklapp?
Bara till personer jag vet uppskattar böcker

12 Vad är viktigt när du väljer bok till dig själv?
Handlingen

13 Jag ser framemot nästa bok av ...


Skrivet av Karin just för dig!







 

4 kommentarer:

Anki sa...

Kul att du också hängde på den här enkäten! Trevligt att läsa alla olika svar ... och få en del lästips på köpet :)
Ha en trevlig helg!
Kram

Ingrid sa...

Läste dina svar och kom att tänka på när jag gav sonhustrun böcker i julklapp. Hos oss har julklappsboken alltid varit viktig och det skulle inte vara bara en bok. När jag var barn ville jag ha en hel trave innan alla paket var öppnade. Ja, sen blev vi vuxna och några boktravar blev det inte, men alla fick en julbok, så också sonhustrun. Men ett år när jag frågade henne vad hon önskade sig i julklapp, svarade hon:"Vad som helst, bara ingen bok". Sen slapp hon.
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

Eva Trillian sa...

Håller med Anki i hennes kommentar :)
Visst är det roligt att få veta mer om andras läsvanor - och boktips är ju aldrig fel :)

Annette sa...

Roligt att du är med, och intressant att läsa svaren :) Hjärnstark har verkligen ett lyckat omslag tycker jag också, där har formgivaren träffat helt rätt. Innehållet är också läsvärt och tänkvärt. Ha en fin dag!