lördag 4 november 2017

Alla Helgons Dag

En dag vikt för tankar och minnen.
Minnen som vi tar med oss genom livet.
En del roliga minnen, andra sorgliga men huvudsaken ATT vi minns.
Ibland känns det som evigheter sen, ibland känns det som igår.
När vi hade alla runt omkring oss, när de var en del av LIVET.
Vårt liv.
Mors härliga humor, vi skrattade så bra ihop.
Fars trygga famn, där jag, Lillan, fann ro.
Min storebrors varma leende, alltid full av bus, alltid full av historier.
Svärfars underfundighet, din förmåga att liva upp oss alla.
Svärmors omhändertagande och mjuka leende.
Saknar er alla!
Idag ska vi tända ett ljus för er, och minnas, idag och för alltid!

En bild som illustrerar texten ovan, måste bli en lugn och fridfull bild.
Jag valde en bild från sjön Bjärlången vid sommarstugan.
Det är höst, båten är full med vatten. Senare när vi gick förbi sjön, var båten uppdragen.

Ni får ett citat också som jag själv har hittat på.
Ni får lite lek med bilden, jag har gjort några bakgrunder.
Dessa är sömlösa och passar i blog, mail, mobil eller vad du vill.
En av dom har jag använt här i bloggen.

Skrivet av Karin just för dig!


















5 kommentarer:

Carita Liljendahl sa...

En sådan otroligt vacker kavlugn sjö!

Anki sa...

Så vackert där vid den stilla sjön. Och ett bra citat med den vattenfyllda ekan :)
Du är duktig med dina bakgrunder!
Ha en bra dag!
Kram

Gunnel sa...

Mycket fina bakgrunder. Kram

skogsnuvan sa...

Fin bild. Jo en sådan helg tänker man på dom som var och inte längre finns här men så länge man tänker på dom är dom inte riktigt borta. Så länge finns dom hos oss.

Åke sa...

Helt rätt att ekan har o flyt :)