tisdag 10 oktober 2017

Veckans tema-foto

Sanna på Gemsofmylife har startat ett roligt tema, ett nytt ord för varje vecka, som ska illustreras.
Denna vecka är temat HÖGT.

Tillsammans med seniordansare och spelmän åkte vi på en underbar resa till Österrike under en vecka 2012. Det kan tyckas längesedan men jag kommer ihåg den underbara naturen, de härliga dansuppvisningar, den svängiga orkestern och den duktiga reseledaren. Eftersom jag älskar att titta på foton, så öppnar jag ofta mappen Österrike och njuter av denna speciella resa.
Vi åkte en dag upp på Frauenalpen 1.997 m, en del skulle bestiga bergets topp, men andra (som jag) var kvar på 1.500 m och beundrade utsikten ner i dalen, samt fick lite förtäring och lyssnade till tyrolermusik i restaurangen på toppstugan. Vilken stämning det blev!

Skrivet av Karin just för dig!


Utsikt från Frauenalpen



















13 kommentarer:

BP sa...

Vilken HÖJDare här! Inte att jag gillar att dansa, men utsikten och höjden där är ju helt fantastiska!!!

Har bara varit i alperna vintertid och åkt skidor, så det är himla kul att se hur det ser ut där under sommaren.

Gunnel sa...

Å, vilken utsikt! Det är roligt att titta på gamla foton och minnas allt kul man varit med om. Kram

Eva sa...

Magnifik bild!

Pettas sa...

På den höjden blir vyn verkligen magnifik, hisnande vacker. Högt ovan vattenytan är det onekligen. Tack Karin för fin bild!

Violen sa...

Höga berg och djupa dalar! Så vackert!

Ditte sa...

Vad trevligt att få komma med hit. Och en fin tolkning av temat. Vacker bild!

Tove Olberg sa...

Om jag fantiserar lite här så ser jag seniorerna dansar "högdansen" där på fjälltoppen :-)
Tack för den bilden!
Kram

Anki sa...

Fantastisk utsikt! Vi var i Bad Gastein för många år sedan, också under sommaren - minns de vackra vyerna :)
Kram

amo sin blogg sa...

Nydeleg utsikt frå slike store høgder.

skogsnuvan sa...

Oj vilken utsikt och nog förstår jag att du då och då tittar på resebilder därifrån. Åkte förbi Tyrolen på en bussresa till Gardasjön för länge sedan och tänkte att jag skulle fått stanna bland bergen och dom söta små byarna.

entomtastankar.com sa...

Härlig vy!

Sara Pepparkaka sa...

Det var en fin utsikt!

Gärdsmygen sa...

Österrike har ett vackert landskap!