torsdag 5 oktober 2017

Veckans tema-foto

Sanna på Gemsofmylife har startat ett roligt tema, ett nytt ord för varje vecka, som ska illustreras.
Denna vecka är temat FÅGEL.

Det är bra med kikare när man ska studera fåglar. Fotot nedan är tagen genom en tubkikare, därav den runda formen. Om jag inte minns fel är det taget på Österlen för ngt år sedan.
Att ramsa fågelljud är ett bra sätt att minnas ljuden. Här är några:

Bofink - Snälla rara mamma får jag gå på bio, med Kalle. (Glatt)
Lövsångare - Snälla rara mamma får jag gå på bio? (Vemodigt)
Ringduva - Var har du din ring?
Skogsduva -  I skogen.

Skrivet av Karin just för dig!




10 kommentarer:

Eva sa...

Jättefin text och bild.

Violen sa...

Vilken läcker bild med alla gröna nyanser! Kul att du tipsar om fågelläten, det är jag dålig på!
Ka det bra!

Tove Olberg sa...

Underbart Karin!
Fågeln förmedlar och du för det vidare :-)
Kram

amo sin blogg sa...

Fin fugl i fine omgivelser.

Millas Hälsoblogg sa...

Härligt tema jag gillar verkligen fåglar.
Ha det gott

Byblixtra sa...

Jättefin bild och kul med texten till.

Maria sa...

Vilken tjusig bild med så många nyanser. Den lilla gulsparven smälter liksom in. Känner igen de där ramsorna. Tror vi lärde dom i skolan. Allt gott!

Beppan sa...

Så härlig bild på den söta sparven!
Det där med fågelläten är jag så dålig på. Ska försöka komma ihåg ramsan.... Jag fotar också en del med kombinationen tubkikare/kamera. Inte det enklaste - men skoj att testa.
Ha en bra helg!
Kram

KajsaLisa sa...

Fågel både smälter in i omgivningen och syns bra, snygg bild. :)

Gemsofmylife sa...

Vilken otroligt vacker bild !! Tack för att du är med
Kram